My Members....

Apr 22, 2013

Double A's Stuck Dalam KeTe !!

salam...

pergh nak jadi citer jumaat 2 minggu lepas...

macam biasa hubby akan turun awal utk letak bag anak2 kat dlm kete n terus gi keje..

aku pulak trun lambat coz tmpt keje dekat je kan...so bawak lah si double a's tu..

then masukan aisy dlm kete...

then nak masukan arief dalam car seat tu...jeng jeng jeng..

aku dengan segal nya gi la bagi kunci kete kat aisy...

sedap je aisy mintak ...mama key key!!

aku pun segal je gi bagi...

then lepas ikat kuat2 si arief kat car seat...bagi toys bagai...aku pun tutup pintu...

terus nak gi kat pintu drive..

ciut ciut...haaa....bunyi kete dilock dr DALAM oleh CIK AISY ADAWIYAH!!!

hambek ko...terus aku cam astagfirullahalazim...

aku rilex lagi...then cakap lah kat aisy suh tekan sana tekan sini...

dia rilex je senyum2 kat aku...

budak 2 tahun 3 bulan pe sangat lah tau kan...

then aku jeling kat adik...ok still main gan toys dia...

sorang kakak ni sampai...aku dah mula glabah coz dah lebih 5 minit...

tapi aisy rilex je..kunci spare kat hubby aku yang ondway gi spore...

kunci umah pun kat kunci kete...

phone sume dlm beg dlm kete...

hadoi...aku suh lagi aisy tekan sana sini...

dia duk lah tunjuk2 kunci kete tu kat aku...

then tetiba aku dengar budak nangis...

tengok kat arief yeeee...

dia yang nngis coz toys dia dah jatuh n dalam dia nak ambik toys tu...sangkut lah kat seat belt car seat tu...

hadoi...makin kuat...orang pun dah ramai kat aku nih...

de dalam 6 orang lah...

datang satu kakak ni pun cakap pecah je lah cemin kete...

aku pun ok jom pecah kan...call hubby xdpt coz kat atas moto atau masih kat kastam...

aku dah start nak nangis dah masa tu tapi cool lagi coz ramai orang...

pastu kakak tu bagi spanar yang nak bukak tayar tu..

de laki cina kat situ aku pun pas kat dia suh dia pecahkan...

dia banyak kali tanya tul ke nak pecah nih..

aku tengok arief makin kuat nangis...

aku tengok aisy dah ketuk2 tingkap cakap ' mama adik cry, adik cry!!

korang leh bayangkan tak keadaan aku masa tu...

aku rampas spanar tu..

menghayun spanar dengan sekuat hati macam kuat hentak kat cermin blakang...

xpecah pulak...kuat pulak cermin tu..

aku pun terus bagi balik kat cina tu cakap ' encik nak tgu pe lagi...anak saya ddah nangis dah tu'

dia pun hanyun...prangggg...

ok! aku pun trus masukan tangan bukak pintu..terus ambik arief...

huuu aisy terus nangis coz terkejut dengar bunyi cermin tu pecah...

bersih2 kan arief yang kene sikit2 serpihan kaca..

then thank semua orang yang de tu..

pastu masuk dalam kete...call hubby baru nangsisss...

hwwwaaaa...sedih gile sib baik anak2 aku selamat...

rasa trauma gile...

nangis2 call hubby suh balik gak...hehe sian dia baru sampai opis terus gerak lek balik...

hai la...mak dia sengal sib baik si double a tu ok...

korang sila lah jadikan pengalaman aku ni pengajaran...

jangan lah jadi cam aku...gi bagi anak kunci kete...haish...

sampai skang aku rasa bersyukur sangat anak2 selamat...

tak pasal2 cuti cari cermin aku yang pecah tu...haha kene dah kuar $$$ di hujung2 bulan...

sib baik hubby tak mengamuk kat aku...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...