My Members....

Aug 18, 2011

Aisy And Stomach Flu

Salam...

lama tak mengupdate blog dah...

em banyak nak citer...tapi tahan diri coz kene citer satu2...

kang tak faham lak korang nak baca....

ok first aisy kene stomach flu malam jumaat ari tu...

dia muntah teruk...sib baik suhu badan dia tak naik...

memula hubby decide nak gi klinik jek...

bayangkan lah dalam 1 jam 3 kali dia muntah...

semua susu yang dia minum sume kuar balik...

mmg lembik habis badan dia...

as mama aku siap2 nangis dah dlm kete lagi...

sib baik hubby ok...dia act cool kot...

then sampai klinik...tungu lama lah pulak...dlm 15 tu gitu...

aisy muntah lagi...kali ni dia muntah air liur jek...dah kosong gak nyer perut dia...

time nih hubby tengok muka aku terus cakap ' dah jom gi sepital jek!

aku pun terus masuk kete...teruskan perjalanan ke hospital...

mmg laju abis hubby bawak...berdezup dezap...

dlm sekejapan aku sampai dah kat sepital...

terus masuk emergency...

then doc check2...dia cakap kene tahan wad...

aku pun ok jek...coz tengok keadaan aisy tu sangat lemah masa tu...

tak main2 pun...melepek jek anak aku...dehidrat dah badan dia....

nurse suh aku n hubby kuar jap...then aku dengar aisy nangis...

aku terus kuar jauh skit...dah gah sedih nih nak dengar dia nangis lagi...

kang tak pasal2 aku pulak nangis kat luar...

then nurse panggil aku terus bawak ke bilik wad aisy...


nih gambar masa tengah tunggu nurse bawak gi ward...
tengok lah tu aisy...melepek jek kat aku...dah tak main2 dah...diam jek..mata jek gerak2..
nak angkat tangan pun dah tak de tenaga...


tu tangan dia...setelah dicucuk utk masuk air...cian anak aku...

masuk air...merengek2...terus tertido...keletihan sangat agaknyer...


tu tangan comel masuk air...


nih meter air tu...aku tak paham pun...

dah bangun tak nak baring dah...merengek2 jek...aku pun dokong jek lah sampai tertido....
actually dia merengek sebab tak dapat susu...
aku tak leh susukan dia selama 2 hari...
coz doc kata virus kat usus tu suka kat susu...
em ikut kata doc...menahan diri dari susukan dia...
mmg susah...malam tu jek lebih 5 kali dia bangun...
hanya leh bagi dia air garam n bubur nasi kosong sahaja...
sian...tapi dah kelaparan...dia minum jugak air garam tu...

tag tangan aisy adawiyah...


camnih lah kami bergilir2 tidur...


aisy tak nak tido kat katil dah...dia nak tido meniarap gitu...
takpe lah asalkan aisy mama sihat...

to be continued.......





3 comments:

ibu MZW @ farah idayu said...

sedihnya tgk...skang camne? dh siahat blom? moga anak sehat sejahtera raya nnt ;)

Aleen Aiden said...

alalaa siannye..mcm anak sedara alin masuk wad 2x aritu sbb saket perut.

Aleen Aiden said...

alalaa comelnye..mcm anak sedara alin aritu masuk wad 2x sbb sakit perut.huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...