My Members....

Aug 26, 2011

Dugaan 10 Ramadhan Terakhir....

Salam...

ayah : ni lah dugaan kita bulan ramadhan nih...

aku n all my sibling...nangis...tu je yang leh kitaorg wat masa tu...

sambil masing-masing cuba menyabarkan antara satu sama lain...

tapi bila tengok ayah sendiri mengalirkan air mata...

kitaorg mmg dah tak tahan...

actually mak masuk hospital ahad lepas...

n sangat kritikal keadaan dia...hantar ke Hospital Pontian...

then doc pontian kata tekanan darah mak tinggi sampai tak leh baca....

then turun rendah sangat....

gula dalam darah dia pun tinggi tak leh baca....

masa tu aku mula terfikir...bila last aku berbual gan mak...

bila aku ketawa gan mak...

last aku makan masakan mak...

last aku cium mak...bila.......................................................

malam tu  lepas doc stabilkan keadaan mak....

terus hantar ke HSA Johor Bahru...

masuk wad icu...mak mmg tak sedarkan diri...

kat wad icu nih anak2 / suami tak boleh tunggu...

hanya boleh melawat waktu melawat sahaja....

sedih tinggalkan mak...tapi nurse kata pesakit perlu banyak rehat....

ok....faham....

then Isnin ari tu mak mula sedar...bagi respon bila kami hadir...

bila aku datang n berbual-bual gan mak...

dia dah leh angguk n gelengkan kepala....

alhamdulillah...perubahan positive doc kata....

tengok keadaan mak yang banyak wayar2 kat badan...

kat mulut....lebam2 kat tangan akibat kene cucuk kan...ambik darah masuk air...

sangat sedih keadaan tu...aku rindu nak berbual gan mak....

bila ayah datang...ayah gosok jek tangan mak...

mak dah try buka mata.......

sentuhan seorang suami mmg kuat...

tapi mak masih lemah masa tu...

ari rabu pagi jam lebih kurang 4.30 pagi baru mak sedar betul...

n ari rabu tengahari datang mak dah tukar icu...

sekali lagi alhamdulillah...

syukur teramat bila datang mak dah leh tersenyum....

n dah leh bercakap...cuba tekak mak masih sakit...

alhamdulillah sangat2....

n semalam mak dah kuar wat biasa....n keadaan mak semakin pulih...

syukur...

aku harap mak leh kuar hospital raya nih...

insyaAllah....




Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...