My Members....

Dec 3, 2014

AKU ADA OCD - OBSESSIVE COMPULSIVE DISORDER

Assalamualaikum...

pepagi tadi dalam kete sblm smpai tempat keje...
topik kat radio pasal ocd ni...
hurmmm...
dulu penah dengar adik aku ckp aku mmg ada ocd ni...
tapi tahap keseriousan dia tak pasti...

korang tau ape itu OCD?
ocd ialah obsessive compulsive disorder 
bunyi cam sakit mental..
salah satu sakit mental kot...
aku pun tak buat kajian lelebih...

then pagi ni aku terus google pasal ocd ni...

ni beberapa gambar yang menerangkan mengenai OCD




OCD ni macam2 ada...
ada yang nak sentiasa basuh tangan...
yang nak sentiasa bersih...
ada yang selalu nak tersusun jek semua..
ada macam2...
ni yang aku punya...
aku selalu nak check smpai 2 3 kali...

ni yang selalu aku buat...
selalunya check 2 kali pintu umah dah betul2 tutup...
check 2 kali kereta dah kunci ke belum...
check banyak kali wallet n phone dalam hand bag...
T_T
tu yang adik aku perasan...
smpai dia kata eh ko ni ada OCD la...
coz dia malas nak pusing balik ke kereta sbb aku confius dah kunci kete ke tak
tapi sememangnya aku akan pusing balik n confirmkan dah kunci...
n selalunya mmg dah kunci pon...

hahahaha...
tapi tahap keterukan dia tu xde la sampai nak kene jumpa doc mental...

hahaha tak sampai tahap ni lagi kot...

korang?? 
ke ada kawan or family yang korang kenal ada OCD ni...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...