My Members....

Jan 12, 2015

Menyampah Baca Status Facebook Camni....

assalamualaikum...

aku bukan facebookers yang hari2 update status kat fb..
tp sememangnya aku hari2 bukak facebook
dulu aku penah citer pasal things i hate about facebook
skang aku lebih fokus kepada status facebook
yang sangat annoying...

1. citer pasal hal suami isteri dan menyebabkan orang lain berpandangan tidak baik terhadap suami atau isteri pemilik fb... siap bertag2 lagi...ataupun ke arah merendah2 kan suami atau isteri...
- pada aku hal korang nak gado laki bini or nak menyindir di fb bukan tempat yang sesuai...
- skang kan da ada whatsapp...gado la kat situ...tak yah nak suruh satu dunia tau...

2. status mengenai kematian atau kesedihan...jangan la kat status sedih...kt komen cam berhappy2 pulak dengan kengkawan...
- owh yang komen tu pun hagak2 la nak buat lawak kat status org lain...

3. status berunsur sex atau lucah...
 - tak perlu kot...tak best pulak bila family baca kan...tak sesuai dek non...
 - aku yang baca pon menyampah lagi la family yang baca...

4. status gila glamour...atau pun status yang dibuat2 ala-ala attention seeker...
  - lagi2 klu pompuan yang dah kawin dan ada anak yang buat...rasa cam euwwww...
  - klu masih solo ok la nak jadi attention seeker...kot2 dpt pasangan kat fb...jodoh kan...

5. status berbentuk provokasi...
   - klu kita nak berprotes kita mesti la tahu bahawa readers fb kita tu mungkin berlainan fahaman..so klu orang tu komen balik korang jangan lak melenting..
 

ni pandangan aku...
mungkin sama mungkin tak sama...
korang pulak??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...