My Members....

Jan 20, 2015

Penangan Smart Phone

assalamualaikum...


rasanya zaman skang ni semua dah boleh beli smart phone
bak kata najib dah jadi telefon mampu beli...
so aku nak citer pasal ape yang aku tengok ari tu...


situasi di kedai makan...
meja pertama duduk sepasang suami isteri
lingkungan umur dalam 40++
dan mereka sangat leka bermain telefon pintar mereka...
tanpa berbual antara satu sama lain...
suami tengok telefon...
isteri pon tengok telefon...
aku pon tak tau apps ape yang derang bukak 
ye la umur dan 40++
emm mungkin fb or whatsapp
tah...
tapi mmg derang berdua tak berbual pon...
makanan sampai kat derang pon...
derang makan pon sambil tengok telefon...
aku tak tau la klu sebenarnya derang tengah perang dingin ke ape...
tp mmg tak berbual walaupun duk sebelah2 n satu meja...

satu lagi meja di duduk sepasang kekasih...
according tu umur dalam 20++
ataupun pasangan yang baru kawin...
mereka berbual tak berhenti...
dari sampai sampai la tengah makan...
berbual jek...


perasaan aku bila tengok menda ni ialah...
nauzubillah harap2 dah tua nanti aku tak camtu...
masa yang kita habiskan dengan telefon lebih lama daripada dengan pasangan...
sedih kan...
mmg smartphone sangat menarik...
ada twitter, fb, instagram, whatsapp, blogger dan lain2
tapi masa utk family tu bukan senang nak luangkan kan...
so hargai la...
hurmmm...
korang rasa? 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...