My Members....

Sep 30, 2014

Kisah Mak Cik Goreng Pisang Yang Sombong

assalamualaikum...

ni pic goreng pisang yang biasa dari warung goreng pisang yang biasa...
aku suka goreng pisang ni..
n ramai jugak yang lain pun suka goreng pisang ni...
bertempat di Perling jb...

tapi mak cik yang goreng pisang ni agak sombong..
mentang-mentang goreng pisang dia sedap...
bayangkan aku yang baru balik keje...
sampai-sampai jek goreng pisang yg siap goreng dah abis...
aku kemain lah tunggu...
lansung tidak disape aku as customer dia...
senyum pon idok...
dia terus buat keje...depan aku je pon..
memula tu da rasa cam marah...
tapi lelama kesian pulak kat makcik tu...
ye la mesti penah prepare barang...
n dia dan suami dia mmg laju je buat keje...
tetiba rasa kesian...
tengah2 merenung mak cik tu...
rupanya dah ramai jugak yang datang n tunggu...
siap pakcik tu goreng...
baru lah dia sapa semua customer dia...


ni aku dah masuk kete...
dan 2 orang dah dapat goreng pisang termasuk aku...
tengok la berapa ramai yang tunggu...
kemain sedap goreng pisang makcik ni...

so selamat maju jaya makcik...
harap makcik rajin senyum lepas ni...
senyum itu sedekah...



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...