My Members....

Apr 17, 2010

iLLuSiOn...

Salam...

ok...ni citer pasal ilusi optik sebenornyer...n entry ini aku ambik dari belog norainiaron memang menarik...bila aku baca pun tersenyum sorang-sorang...em...n aku decide nak share gan korang lak...layan lah yeee...


(tq ye cik puan norainiaron )
camner kedudukan segi tiga ini...


buku ni ngadap kita ke tak?

Fokuskan mata anda pada titik hitam di tengah bulatan. 
Gerakkan kepala anda kehadapan dan kebelakang berulang-ulang. Apa yang berlaku?
Gambar apa ni? Ok ikut arahan kalau nak tahu.
1- Rilek dan tumpu pada 4 titik hitam di tengah gambar lebih kurang 30-40 saat
2- Kemudian lihat dinding berdekatan (dinding berwarna lembut dan hanya 1 warna)
3- Anda akan nampak 1 bulatan
4- Kelipkan mata anda 2 kali dan anda akan nampak imej tersebut





Adakah garisan ungu itu lurus atau bengkok?

Nampak tak ada bulatan-bulatan kelabu kecil di antara kotak-kotak hitam?




muka ke perkataan?

eh gerak2 kan...tapi tul ke gerak? cube fokus pada satu titik jek...
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...